Про мене


Погорелова Ольга Михайлівна
вчитель української мови та літератури
Новов'язівської ЗОШ І - ІІІ ступенів
Юр'ївської районної ради
Дніпропетровської області


Педагогічний стаж 23  років
Закінчила Криворізький державний педагогічний інститут у 1994 році
За фахом вчитель української мови та літератури
В Нововязівській СЗШ працює з 1994 року
Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
Тема, над якою працюю:
"Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури"
Кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності, розвинути їх якомога повніше – таке завдання ставлю перед собою.
 Надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця копітка, об’ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і провадити систематично.

Впевнена, що процес дитячого творення починається із бажання вчителя відкрити вихованцям прекрасний світ рідної мови, рідного слова.
В. Сухомлинський у своїй книжці « Серце віддаю дітям» писав:
« Творчість відкриває в дитячій душі ті куточки, в яких дрімають джерела добрих почуттів». А це значить, що творчість –  найвища сходинка культури мовлення, і наше завдання прилучити до творчої праці кожного учня.
Дієвим же засобом формування творчої особистості  є літературне мистецтво в поєднанні з музикою, живописом,які безпосередньо впливають на світогляд, мислення, творчий розвиток школярів.

Тому на уроках і в позаурочний час намагаюся залучити до творчої діяльності усіх школярів в залежності від їх можливостей.
З метою активізувати мислення, уяву,збагатити словниковий запас учнів та спонукати їх до засвоєння багатств виражальних засобів, використовую різноманітні види творчих завдань.
Це і творчі диктанти, які виконуємо на уроках мови, і робота з неповними текстами, і цікаві завдання.
Також на своїх уроках практикую творчі хвилинки, під час яких діти пишуть твори-мініатюри, пов’язані з власним спостереженням.
Для активізації творчої уяви я розробила творчі картки для розвитку поетичного мислення учнів, які використовую на уроках мови та літератури.
Щоб зацікавити учнів навчанням, урізноманітнюю сам урок, пропонуючи деякі ігрові елементи. Наприклад, мовні ігри «Редактор-початківець», «Ти – екзаменатор», завдання яких полягає у виправленні помилок чи редагуванні тексту.
Одним із видів є поетичні хвилинки, зокрема «Позмагайся з письменником». Це може бути робота з деформованим текстом,коли переставлено рядки вірша, а учням треба відтворити початковий варіант. Або пропущено слова, а діти добирають ті, які, на їхню думку, могли б тут бути.

Нестандартно проводяться й уроки творчості. На них учні вчаться оригінально висловлювати в поетичній і прозовій формі свої думки на різні теми життя. А на заключних уроках за творчістю письменників-класиків організовуємо різноманітні конкурси, де учні можуть проявити свої літературно-мистецькі здібності. У таких творчих змаганнях визначаються ерудити, які найкраще знають спадщину того чи іншого художника слова. Інші малюють ілюстрації, готують повідомлення, складають і розгадують ребуси та кросворди.
Для таких уроків мною були складені цікаві завдання з літератури рідного краю та  уроків позакласного читання.
Цікавою для учнів формою діяльності є літературний гурток «Рідне слово», який працює  в нашій школі. На засіданні гуртка діти вчаться не тільки складати вірші, але й зустрічаються з цікавими людьми. Частим гостем занять нашого гуртка є місцевий поет Михайло Коломицький, а також працівники сільської та шкільної бібліотек.

Впевнена, що інтерес до творчості у дітей зростатиме, якщо вони бачитимуть реальний результат власних пошуків і зусиль. Тому практикуємо видання власних поетичних збірочок "Калинове слово", в яких вміщено твори наших гуртківців.
 Важливим структурним елементом розвитку творчої діяльності є метод проектів. Так учнями 9 класу було підготовлено проект "Живий у правді віковій" про образ Шевченка у творчості поетів Дніпропетровщини, учнями 10 класу проект "Стежинами пам’яті"(про творчість місцевого поета Григорія Маловика), а також дослідження учениці Ткаченко Богдани "Свято-Преображенський храм Новов’язівського як німий свідок історії села".
Результатами даної роботи є участь та перемоги моїх вихованців у районних та обласних етапах різних літературних конкурсів. Зокрема, у цьому навчальному році учень 10 класу Погорелов Богдан зайняв 1 місце у районному конкурсі "Собори наших душ", також його вірші вміщені у обласному альманасі дитячої творчості "Ластів’ята".


В 2013 році учениця 10 класу Пурік Вікторія зайняла 1 місце в області у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості "Об'єднаймося ж, брати мої!" зі своїм дослідженням "Життєвий та творчий шлях місцевого поета Г. Маловика у контексті національної активності шістдесятників", а також стала переможцем  IV (підсумкового) етапу у Києві.
Дівчинка нагороджена грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, цінним подарунком, а також збіркою творів переможців різних номінацій, де вміщений і її творчий доробок.

 Під час своєї роботи у школі я зрозуміла,  найважливіше, що мають понести від нас у життя діти, - тепло наших учительських  сердець.
Адже  любов і повага з боку вчителя  возвеличує дитину в її власних очах, плекає в ній гідність, упевненість у собі, бажання творити. Саме це піднімає дитячу душу на крило і дає їй силу летіти. 




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.

Літературно-краєзнавча палітра "Села мого святий нетлінний дух…" (творчий звіт юних літераторів школи)

Вірші моїх учнів