Про мене
Погорелова Ольга Михайлівна
вчитель української мови та літератури
Новов'язівської ЗОШ І - ІІІ ступенів
Юр'ївської районної ради
Дніпропетровської області
Педагогічний стаж – 23 років
Закінчила Криворізький державний педагогічний інститут у 1994 році
За фахом – вчитель української мови та літератури
В Новов’язівській СЗШ працює з 1994 року
Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
Тема, над якою працюю:
"Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури"
Кожній
дитині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності,
розвинути їх якомога повніше – таке завдання ставлю перед собою.
Надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця копітка, об’ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і провадити систематично.
Впевнена,
що процес дитячого творення починається із бажання вчителя відкрити
вихованцям прекрасний світ рідної мови, рідного слова.
В. Сухомлинський у своїй книжці « Серце віддаю дітям» писав:
« Творчість відкриває в дитячій душі ті куточки, в яких дрімають джерела добрих почуттів». А це значить, що творчість – найвища сходинка культури мовлення, і наше завдання прилучити до творчої праці кожного учня.
Дієвим же засобом формування творчої особистості є літературне мистецтво в поєднанні з музикою, живописом,які безпосередньо впливають на світогляд, мислення, творчий розвиток школярів.
Тому на уроках і в позаурочний час намагаюся залучити до творчої діяльності усіх школярів в залежності від їх можливостей.
З метою активізувати мислення, уяву,збагатити словниковий запас учнів та спонукати їх до засвоєння багатств виражальних засобів, використовую різноманітні види творчих завдань.
Це і творчі диктанти, які виконуємо на уроках мови, і робота з неповними текстами, і цікаві завдання.
Також на своїх уроках практикую творчі хвилинки, під час яких діти пишуть твори-мініатюри, пов’язані з власним спостереженням.
Для активізації творчої уяви я розробила творчі картки для розвитку поетичного мислення учнів, які використовую на уроках мови та літератури.
Щоб зацікавити учнів навчанням, урізноманітнюю сам урок, пропонуючи деякі ігрові елементи. Наприклад, мовні ігри «Редактор-початківець», «Ти – екзаменатор», завдання яких полягає у виправленні помилок чи редагуванні тексту.
Одним із видів є поетичні хвилинки, зокрема «Позмагайся з письменником». Це може бути робота з деформованим текстом,коли переставлено рядки вірша, а учням треба відтворити початковий варіант. Або пропущено слова, а діти добирають ті, які, на їхню думку, могли б тут бути.
Нестандартно
проводяться й уроки творчості. На них учні вчаться оригінально
висловлювати в поетичній і прозовій формі свої думки на різні теми
життя. А на заключних уроках за творчістю письменників-класиків
організовуємо різноманітні конкурси, де учні можуть проявити свої
літературно-мистецькі здібності. У таких творчих змаганнях визначаються
ерудити, які найкраще знають спадщину того чи іншого художника слова.
Інші малюють ілюстрації, готують повідомлення, складають і розгадують
ребуси та кросворди.
Для таких уроків мною були складені цікаві завдання з літератури рідного краю та уроків позакласного читання.
Цікавою для учнів формою діяльності є літературний гурток «Рідне слово», який працює в нашій школі. На засіданні гуртка діти вчаться не тільки складати вірші, але й зустрічаються з цікавими людьми. Частим гостем занять нашого гуртка є місцевий поет Михайло Коломицький, а також працівники сільської та шкільної бібліотек.
Впевнена,
що інтерес до творчості у дітей зростатиме, якщо вони бачитимуть
реальний результат власних пошуків і зусиль. Тому практикуємо видання
власних поетичних збірочок "Калинове слово", в яких вміщено твори наших
гуртківців.
Важливим структурним елементом розвитку творчої діяльності є метод проектів. Так учнями 9 класу було підготовлено проект "Живий у правді віковій" про образ Шевченка у творчості поетів Дніпропетровщини, учнями 10 класу проект "Стежинами пам’яті"(про творчість місцевого поета Григорія Маловика), а також дослідження учениці Ткаченко Богдани "Свято-Преображенський храм Новов’язівського як німий свідок історії села".
Результатами даної роботи є участь та перемоги моїх вихованців у районних та обласних етапах різних літературних конкурсів. Зокрема, у цьому навчальному році учень 10 класу Погорелов Богдан зайняв 1 місце у районному конкурсі "Собори наших душ", також його вірші вміщені у обласному альманасі дитячої творчості "Ластів’ята".
В
2013 році учениця 10 класу Пурік Вікторія зайняла 1 місце в області у
Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості "Об'єднаймося ж, брати
мої!" зі своїм дослідженням "Життєвий та творчий шлях місцевого поета Г.
Маловика у контексті національної активності шістдесятників", а також
стала переможцем IV (підсумкового) етапу у Києві.
Дівчинка нагороджена грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, цінним подарунком, а також збіркою творів переможців різних номінацій, де вміщений і її творчий доробок.
Під
час своєї роботи у школі я зрозуміла, найважливіше, що мають понести
від нас у життя діти, - тепло наших учительських сердець.
Адже любов і повага з боку вчителя возвеличує дитину в її власних очах, плекає в ній гідність, упевненість у собі, бажання творити. Саме це піднімає дитячу душу на крило і дає їй силу летіти.
Надзвичайно важливо навчити дитину бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця копітка, об’ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і провадити систематично.
В. Сухомлинський у своїй книжці « Серце віддаю дітям» писав:
« Творчість відкриває в дитячій душі ті куточки, в яких дрімають джерела добрих почуттів». А це значить, що творчість – найвища сходинка культури мовлення, і наше завдання прилучити до творчої праці кожного учня.
Дієвим же засобом формування творчої особистості є літературне мистецтво в поєднанні з музикою, живописом,які безпосередньо впливають на світогляд, мислення, творчий розвиток школярів.
З метою активізувати мислення, уяву,збагатити словниковий запас учнів та спонукати їх до засвоєння багатств виражальних засобів, використовую різноманітні види творчих завдань.
Це і творчі диктанти, які виконуємо на уроках мови, і робота з неповними текстами, і цікаві завдання.
Також на своїх уроках практикую творчі хвилинки, під час яких діти пишуть твори-мініатюри, пов’язані з власним спостереженням.
Для активізації творчої уяви я розробила творчі картки для розвитку поетичного мислення учнів, які використовую на уроках мови та літератури.
Щоб зацікавити учнів навчанням, урізноманітнюю сам урок, пропонуючи деякі ігрові елементи. Наприклад, мовні ігри «Редактор-початківець», «Ти – екзаменатор», завдання яких полягає у виправленні помилок чи редагуванні тексту.
Одним із видів є поетичні хвилинки, зокрема «Позмагайся з письменником». Це може бути робота з деформованим текстом,коли переставлено рядки вірша, а учням треба відтворити початковий варіант. Або пропущено слова, а діти добирають ті, які, на їхню думку, могли б тут бути.
Для таких уроків мною були складені цікаві завдання з літератури рідного краю та уроків позакласного читання.
Цікавою для учнів формою діяльності є літературний гурток «Рідне слово», який працює в нашій школі. На засіданні гуртка діти вчаться не тільки складати вірші, але й зустрічаються з цікавими людьми. Частим гостем занять нашого гуртка є місцевий поет Михайло Коломицький, а також працівники сільської та шкільної бібліотек.
Важливим структурним елементом розвитку творчої діяльності є метод проектів. Так учнями 9 класу було підготовлено проект "Живий у правді віковій" про образ Шевченка у творчості поетів Дніпропетровщини, учнями 10 класу проект "Стежинами пам’яті"(про творчість місцевого поета Григорія Маловика), а також дослідження учениці Ткаченко Богдани "Свято-Преображенський храм Новов’язівського як німий свідок історії села".
Результатами даної роботи є участь та перемоги моїх вихованців у районних та обласних етапах різних літературних конкурсів. Зокрема, у цьому навчальному році учень 10 класу Погорелов Богдан зайняв 1 місце у районному конкурсі "Собори наших душ", також його вірші вміщені у обласному альманасі дитячої творчості "Ластів’ята".
Дівчинка нагороджена грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, цінним подарунком, а також збіркою творів переможців різних номінацій, де вміщений і її творчий доробок.
Адже любов і повага з боку вчителя возвеличує дитину в її власних очах, плекає в ній гідність, упевненість у собі, бажання творити. Саме це піднімає дитячу душу на крило і дає їй силу летіти.
Комментарии
Отправить комментарий