Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками героїв

Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Зясування емоційної готовності до уроку.
«Словесний настрій»: визначити настрій за допомогою кількох дієслів.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
1) Слово вчителя. Перегляньте, будь ласка, малюнки учнів на тему: «Якими я уявляю героїв твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
2) Захист учнів своїх малюнків.
3. Слово вчителя. Пропоную завдання клоуз-тестів. Правильна відповідь–1 б
4. Учитель пропонує учням, які складали схеми подорожі персонажів (шлях до волі), обєднатися у пари й узгодити результати своєї роботи. Спільний варіант пропонується класу.
Наприклад: Прагнення до волі        втеча з рідного краю        переправа через річку        поранення Остапа         пожежа у плавнях        арешт Остапа             прагнення Соломії врятувати коханого          загибель Соломії          дорога во-ля.
Прагнення до волі         сумніви         рішення          розлука з рідними     втрата Батьківщини        небезпека         травми         втрата найдорожчих лю-дей        дорога воля.
ІІ. Цілевизначення та планування.
Учитель. На цьому складному шляху гартуються характери персонажів. Придивімось, якими змалював своїх героїв автор, як ставиться до них. А та-кож спробуємо сформулювати власне бачення образів.
Учні записують тему уроку, визначають цілі, обирають форму роботи: фрон-тальну чи групову.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Учитель.  Спочатку з’ясуємо, що означає «схарактеризувати образ». (Описа-ти зовнішність героя, розказати про його вчинки та риси вдачі, визначити особливості мови, пояснити ставлення інших персонажів та автора твору, дати власну оцінку.)
  1. Робота учнів у групах.
І група. «Дослідники». Створення діаграми Вена.
ІІ група. «Літературознавці». Схарактеризувати образи Остапа та Соломії.
ІІІ група. «Теоретики». Визначити тему твору й основні думки.

 
   
                                           Робота ІІ групи
                    Цитатна характеристика до образу Остапа
               Цитатна характеристика до образу Соломії
                                           Робота ІІІ групи
Тема твору: зображення втечі кріпаків із панської неволі як однієї
з форм протесту людини проти ґніту; показ сильного почуття коха-
ння,  заради якого герої здатні до самопожертви.
Основні думки: утвердження особистої свободи як однієї з необхідних умов існування справжньої людини; оспівування кохання; уславлення мужності, сили волі героїв у боротьбі з життєвими неґараздами.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
«Мікрофон» Чи сподобалося працювати на уроці? Яке завдання було найцікавіше виконувати? Чи досягли ми поставлених цілей?
Для оцінки роботи учнів у групах використовую таку таблицю.

з/п

Запитання

Самооцінка
Оцінки
членів групи
Загальна оцінка
1.
Я активно працював сам



2.
Я висловлював нові ідеї



3.
Я допомагав  своїй групі




V. Домашнє завдання. Обовязкове: стор. 236-237(підручник за ред. В.Цим-балюка), запитання «Перевірте себе»  (6-8).
За бажанням: скласти кросворд, ребус, написати твір на тему: «Чим зворушу-ють мене Остап і Соломія?».

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.

Літературно-краєзнавча палітра "Села мого святий нетлінний дух…" (творчий звіт юних літераторів школи)

Вірші моїх учнів